Tillbaka till mina må-bra-rutinerna ❥

Okej hörrni, för min del är det dags att komma tillbaka till vardagsrutinerna. Jag mår ju som allra bäst när jag har dessa grejer i sin ordning och senaste tiden har varit lite rörig pga av resor men nu jäkla ska jag tillbaka till mina må-bra-rutiner!

❥ Daglig meditation – För att komma tillbaka till mina rutiner så behöver jag maxa för att det ska sätta sig. Och därför kör jag nu meditation varje dag (eller ja, jag började idag, hehe….) för att komma tillbaka till min meditationsrutin som brukar vara 3-4 dagar i veckan.

❥ Yoga & träning – Jag har inte tränat ordentligt sen jag skaffade Moon pga av att jag inte kunnat lämna henne hemma men nu är hon tillräckligt stor för att klara sig en timme vilket gör att jag ju faktiskt kan ta mig till gymmet eller yogan. Så nu jäkla ska jag få tillbaka den rutinen!! Min plan är två gånger i veckan, det gör mig SÅ mycket piggare och gladare än när jag inte tränar. Så taggad på att komma igång nu och känna mig stark i kroppen!

❥ Vegansk kost – Förra veckan hade jag ju en veganvecka (kolla in den videon här) och jag mådde SÅ bra av det så därför kommer jag i största möjliga mån att vara vegan framöver också, med några undantag…. 🙂

❥ Sömnen – Jag måste få tillbaka mina bra sovtider, för mig är sju timmar sömn optimalt så mitt mål är att sova mellan 23.30 och 6.30 men eftersom jag sitter och skriver detta inlägg nu 23.51 och inte ens gått ut på Moons kvällsrunda än så förstår ni hur det går…. Men jag kämpar på, i morgon vänder det!!

❥ En annan sak jag mår jäkla bra av är att hänga och skratta tillsammans med mina vänner så därför ska jag se till att styra upp många tillfällen i höst där jag just ska göra det. Hög prio!!!

Vad har ni för må-bra-rutiner? Dela gärna med er 🙂

LOVE J!

Kommentarer

  1. Malin

    Tack fina Josefin för att du är så inspirerande.

    Jag mår bäst när jag får till träningen, brukar träna 3-5 gånger i veckan med styrketräning, löpträning och yoga. Det gör mina tankar klarare och sömnen bättre. Sedan försöker jag få med följande varje dag:
    • en grön smoothie med massa grönkål, ingefära och citron (har inte varit förkyld på ett år pga denna tror jag)
    • frisk luft helst genom löpning/promenad. Så vackert nu med alla höstfärger.
    • lyssna på någon härlig podd
    • få egen morgonstund med kaffe innan resten av familjen vaknar
    • läsa lite i någon inspirerande bok

    Kram, Malin

  2. Miccan

    Jag försöker gå och lägga mig och gå upp ungefär samma tid varje dag. Meditera, äta frukost, lunch och middag med mellanmål för att inte tappa energi, träna två dagar i veckan en dag styrketräning i vattnet och en dag yoga, ta en promenad varje dag även om den är kort och skriva om dagen i en bok som heter ”min dag på 3 minuter” som jag fick tips av i forni och Hamiltons pod för att sammanställa dagen och göra mig redo för nästa ☺️ Tack för en underbar blogg!!

    Läser föresten din bok just nu och grät genom hela kapitlet om din pappa, så otroligt rörande och insåg att man kan förlåta sina föräldrar för hemska orätter de utsatt en för och gå vidare, så tack för att du skrev den här boken, den ger sååå många självinsikter och funderingar. Insåg att ett beroende är ett beroende oavsett om det är alkohol, shopping eller att få en persons uppmärksamhet och kärlek. Har hela livet längtat efter att få min mammas kärlek och värme och gjort allt för att vara till lags och låtit henne behandla mig otroligt illa utan att säga ifrån och alltid blivit sååå besviken på att denna kärlek och värme aldrig infunnit sig. Har inte längre kontakt med henne men insåg att det kan hjälpa att be om att varje dag fokusera på det jag har istället för det jag aldrig kunnat få av henne. Så tack Jossan, dina ord gör skillnad 💕💕

    1. josefindahlberg
      josefindahlberg

      TACK för att du delar med dig <3 <3 <3 Det stärker oss att veta att vi inte är ensamma <3 Och superhärliga rutiner, heja heja!! KRAM !!!

  3. Emelie

    Du inspirerar mig så mycket!! Är så glad att jag hittat din blogg!! När jag får in meditation, promenad, läsning samt egentid som att ha lite pamper eller se på en realityserie mår jag som bäst! KRAM!

  4. Anna

    Såg din IG story om att vara borta hela december – jag har själv exakt de tankarna men vet inte om man bara borde resa eller åka på något retreat eller liknande. Vad ska du göra?! 🙂 behöver tips och inspo 👏🏻✨ kraaam

  5. Josefin

    Jag mår som bäst av rutinen att ha lugn och ro på morgonen. Går hemifrån 07.15 men går upp 05.30. Vill ha en lugn start på dagen, äta frukost och klä på mig i lugn och ro. Sen är träningen, bra mat, och återhämtning superviktiga rutiner för mig. <3

  6. Therese

    Du kan ju alltid lämna Moon hos oss på kontoret, hon verkade ju nästan tycka lika mycket om det som hela redaktionen 😉 Och kul att du mår bra av vegankosten – den har verkligen gjort mig mycket piggare!

  7. Ania

    Så viktigt att hitta sina må-bra-rutiner! 🙂 Jag ser till att varje morgon sätta mig med en kopp té och mina tarotkort och reflektera och bara vara i 10 minuter. Det ger en så bra start på morgonen. På kvällen försöker jag få till daglig meditation, i perioder lyckas jag hehe… Konstigt det ska vara så svårt att få till när det är så skönt och välgörande! Men man är kanske lite lat och glömsk. 😉

      1. Julia

        Tips tips är att testa Boho Beautiful’s pilates/”yogalates”-videos på Youtube! Det fick upp mitt intresse. De är inte så långa heller vilket är toppen. Nu kör jag på morgonen några dagar i veckan i kombo med yoga, mår så h i m l a bra av den rutinen! <3

×

Josefin Dahlberg

Hej sunshine!

Glittra till din mejlinkorg – Signa upp dig på mitt nyhetsbrev!