Onlinekurs: Meditationskurs för nybörjare

Innan jag började med meditation som en del av min dagliga rutin så kände jag mig ofta stressad och mina tankar och känslor kunde ibland ta över hela mig. Nu när jag mediterar regelbundet så kan jag såklart fortfarande känna mig stressad ibland, men det är på en helt annan nivå och jag har mycket mer distans till det som gör mig stressad. I stället för stress känner jag närvaro, tacksamhet och tillit – mycket tack vare min dagliga meditation!

Meditation är egentligen väldigt enkelt, och det är nog det som gör det så svårt. Jag tror att många sätter ambitionsnivån lite för högt och tänker att det ska vara, kännas eller se ut på ett visst sätt men sanningen är att meditation i grund och botten bara handlar om att pausa tankarna och bli närvarande. Och ja, att pausa tankarna kan vara svårt – det är därför det hjälper att göra meditationen till en regelbunden vana. Så att vi lättare kan hitta tillbaka till det där inre lugnet. MEN jag själv har mediterat i nästan tio år och kan fortfarande tycka att det är svårt vissa dagar, att mina tankar tar över eller att jag känner mig rastlös MEN jag sitter kvar ändå och det har min regelbunda meditationspractice hjälpt mig med. Att sitta med det som är oavsett vad det är.

Med min kurs “Meditationkurs för nybörjare” vill jag hjälpa dig att få in meditation som en daglig rutin för att skapa en vardag med mer närvaro och mindre stress. Har du kanske många tankar som flyger runt uppe i huvudet och känner dig ofta stressad? Jag kände samma sak tidigare och jag lovar dig, meditation är ett magiskt verktyg för att hantera just de där känslorna av att det blir lite för mycket ibland. I stället för att fastna i de där tankebanorna vill jag hjälpa dig att landa och lyssna inåt för att utveckla dig själv och ditt mående och stärka din connection inåt.

I kursen får du 10 guidade meditationer med mig, vi går igenom totalt åtta olika meditationstekniker (jajamen, det finns olika sätt att meditera – kanske har du bara inte hittat rätt sätt för dig än?), andningsteknik, hur du får till din meditationspractice på egen hand, några bra övningar att göra innan och efter att du mediterat och såklart mina bästa tips och råd. Jag har dessutom precis uppdaterat kursen med en helt ny meditation för att tune in till våra positiva vibrationer och ett riktgt bra meditationshack som jag kallar “get it off your brain”. Allt du behöver för att släppa tankarna och lyssna inåt helt enkelt!

Är du redo för mer närvaro och mindre stress?
Då hittar du all info om kursen här: Meditationskurs för nybörjare 
Missa inte att du just nu får 10% rabatt på kursen med koden LIFEHACK 💫

LOVE Josefin

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *