Hur du kan energiboosta på jobbet

Innehåller annonslänkar

Jag älskar att ha en massa härliga kosttillskott, vitaminer och hälsosamma snacks på mina kontor för att kunna få en bra energiboost när energin dippar lite under dagen eller om det blir tight mellan möten någon dag. Det bästa sättet att undvika dessa dippar är såklart att äta hälsosam och näringsrik mat regelbundet under dagen och fylla på med bra energi, men ibland kan man behöva en extra boost. Jag försöker dra ner på antalet kaffekoppar nu under mina 28 dagar av clean eating och för en småbarnsmamma som inte sover så många timmar är det väldigt välbehövligt att boosta med energi på andra sätt 🤪

Det är ju ingen nyhet att jag älskar juicer och smoothies och det är inte bara ett mellanmål fullt av bra energi utan också ett väldigt bra sätt att få i sig frukt och grönt, och bäst av allt – det är SÅ enkelt att boosta en smoothie med alla möjliga härliga grejer! Här på kontoret har vi bland annat Spirulinapulver (superbra för mig som äter vegetariskt), Acaípulver (fullproppat med antioxidanter) och växtbaserat kollagen (boostar hår, hud och naglar).

Jag har haft en del problem med min mage och ofta känt mig lite uppblåst, haft magknip mm (vilket också är en av anledningarna till att jag nu kör en 28 dagars elimination diet för att verkligen göra en reset och undersöka vad som får min mage att reagera) och ett tillskott som jag tar varje dag är probiotika. Det innehåller goda bakterier för magen som hjälper till att hålla magen i balans. Hade du koll på att Kombucha också innehåller bakterier som är bra för magen?

Vi har såklart också “rena” tillskott som B-vitamin, Omega-3 mm som är superbra vitaminer för mig som äter mycket veganskt. B-vitamin ger dessutom en bra energiboost och Omega-3 är bland annat viktigt för att hjärnan ska fungera som den ska, så äter du veganskt eller sällan fisk så kan jag verkligen rekommendera att köra ett Omega-3 tillskott. Jag äter också Magnesium varje dag och det hjälper bland annat kroppen att slappna av och kan hjälpa oss sova bättre. En god natts sömn är ju en bra förutsättning för att ha energi under dagen 🙂

Ett annat tips är ju såklart oljor. ÄLSKAR oljor! Det är ett så bra sätt att få en energiboost (eller varva ner lite om man behöver det), bara att välja en passande olja, droppa några droppar i diffusern och voilà – hela rummet fylls av ny energi! Det går såklart också bra att ta några droppar direkt i händerna och andas in. Mmm så härligt!

Förvaringslåda (använder den för tepåsar) | Keramikmuggar | Ekologisk Kombucha | Probiotika | AcaipulverSpirulinapulver | Omega-3 | Vitamin B-12 | Magnesium | Ekologisk olja Pepparmint (uppiggande) | Ekologisk olja Relax (avslappnande) | Get Raw barGet Raw chokladboll

Snacks är ett måste för mig både hemma och på kontoret så självklart snacksar vi en hel del här för att hålla energin uppe hela dagen! Kombucha, mörk choklad, rotfruktschips, majskakor och nice raw-bars är favoriter här i vanliga fall men nu under 28 dagars cleansen så plockar jag bland annat bort allt socker, mjölkprodukter, majs mm helt och hållet så nu är det paus på kombucha, majskakor och mörk choklad ett litet tag och desto mer olika teer, goda bars (älskar Get Raw, deras bars är ekologiska, veganska, socker -och glutenfria) bovetekakor och salta snacks. Nu när jag är inne på att food preppa funderar jag också på att preppa lite snacks att ta med till kontoret, typ grönsaksstavar med min hummus-dipp. Mums!

Älskar denna gulliga förvaringslåda att ha tepåsar i! Har en hemma och nu har jag köpt en till kontoret också. Vad är era bästa tips för att boosta med energi under dagen?

LOVE Josefin

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *